Task Manager för koll på projektet

Task Manager för koll på projektet

Att hantera en hektisk arbetsplats kan vara tidskrävande och utmanande, med många olika och samberoende uppgifter och en mängd entreprenörer, underleverantörer, arbetsplatser och maskiner involverade. Volvo Construction Equipment (Volvo CE) och återförsäljaren Swecon gör det lättare att lägga pusslet med en ny digital lösning: Task Manager.

Task Manager är ett verktyg för arbetsledning, i form av en användarvänlig webbapplikation, som kopplar samman människor, maskiner och projekt, och ger insikt i realtid i de många uppgifter som utförs på en hektisk arbetsplats, vilket bidrar till att säkerställa att aktiviteter utförs enligt mål, i tid och inom budget.

– Vi förstår att de utmaningar våra kunder står inför när det gäller att skapa en tillförlitlig tidslinje för projekt. Task Manager har utvecklats med detta i åtanke och i syfte att göra arbetsledningen mindre ansträngande. Genom att göra det enkelt att se statusen i realtid för de många aktiviteterna på platsen, antingen på mobilen eller en stationär dator, så hjälper Task Manager alla att ha håll – oavsett varumärke, säger Robert Nilsson, ansvarig för produktivitetstjänsterpå Volvo CE.

Dags för förändring

Med Task Manager är information om projekts status omedelbart tillgänglig var du än är – på arbetsplatsen, på kontoret eller hemma – vilket hjälper användare att hålla sig uppdaterade om utvecklingen samt säkerställa att arbetsplatser är så produktiva och effektiva som möjligt. Efter installationen kan nya projekt och arbetsordrar enkelt ställas in efter behov. Med Task Manager går det att sätta upp mål och övervaka framsteg, spåra material som flyttas på arbetsplatsen och hantera data från en blandad maskinpark. Och med all relevant information på en plats går administrativa uppgifter som att kollationera och konsolidera data snabbare, så att användare får mer tid att fokusera på själva verksamheten.

Task Manager passar alla från produktionschefer och arbetsledare till underleverantörer, som alla är viktiga för att infrastrukturprojekt ska följa planen. Data kan filtreras efter olika tidsramar, projekt, aktiviteter, material eller arbetsordrar, vilket ger uppdateringar i realtid och kan användas för att ta fram statusrapporter till ledningen.

– Swecons produktivitetstjänster ger våra kunder möjligheten att få full koll på sina projekt, koldioxidutsläpp och sin produktivitet i realtid, för att sedan tillsammans jobba med ständiga förbättringar. Det handlar om konsulttjänster, digitala tjänster och utbildningar som når sin högsta potential om vi får paketera dem utifrån behoven i kundens verksamhet. Task Manager är ytterligare en erbjudande i vår portfölj som kommer att leverera lönsamhet till våra kunder, säger Hans Olofsson, affärschef tjänster och kompletterande produkter på Swecon i Sverige.

ask Manager fungerar även hand i hand med vågsystemet (OBW) i Load Assist och Dig Assist, med lastkvitton inställda på att flöda automatiskt från Volvo Co-Pilot till Task Manager. För kunder som inte har Load Assist eller Dig Assist OBW kan operatören enkelt skapa manuella lastkvitton.

Task Manager är tillgängligt som ett månadsabonnemang genom den lokala Volvoåterförsäljaren Swecon.