Allt fler Sweconkunder upptäcker den nya e-handeln kopplad till kundportalen och appen mySwecon.
– Sedan lanseringen har vi haft drygt 10 000 unika kunder och det ökar stadigt, säger Sofia Wallin, E-Commerce Manager på Swecon.
I vintras lanserades den nya förbättrade e-handeln som är kopplad till mySwecon. Den nya e-handeln bygger på kundanpassning i varje led, från inloggning till leverans. Risken för fel minimeras bland annat av att Swecon, av inloggningen via mySwecon, vet vilka Volvomaskiner som kunden har. Ännu enklare blir det tack vare sprängskisser på delar av en maskin, där man lätt kan klicka in på enskilda detaljer och beställa just dessa.
– Vi har fått mycket positiv feedback, bland annat för att det är så enkelt och tidsbesparande att beställa delar. Många uppskattar också möjligheten att välja leverans till adress eller hämta upp ordern på valfri Sweconanläggning, säger Sofia Wallin.
I detta tidiga skede prioriterar Swecon att lyssna till kritik, både positiv och negativ, från kunderna som använder den nya e-handeln.
– Det är övervägande positiva reaktioner, men vi filar ständigt på förbättringar.
Dessutom tillkommer det nya funktioner. Den senaste nyheten är att kunder numer kan importera Excel-filer via en ”Quick order”-funktion som sedan direkt kan överföras till varukorgen. Detta har uppskattats när kunder vill lägga större order med exempelvis flera orderrader.
– Det här gör inköpsprocessen betydligt mycket smidigare och effektivare, säger Sofia Wallin.