Rätt olja är helt avgörande för att få maskiner med ökad livslängd, färre driftstopp, minskad bränsleförbrukning och kräver mindre underhåll. Från och med 3 april hittar alla maskinägare ett tryggt och behjälpligt Agrol Service Center inne på sin lokala Sweconanläggning.
– Med Agrol Service Center skapar vi en källa till kunskap om oljor, säger Sebastian Norman, säljchef på Agrol.
Swecon har sedan länge använt oljor från Agrol på sina verkstäder. Däremot har Agrols produkter inte varit så tillgängliga på hyllorna i butikerna. Med Agrol Service Center blir det ändring på det. Varje anläggning skapar en egen plats i butiken för Agrols produkter. Dessutom har Agrol givit personal från alla anläggningar en gedigen utbildning.
– Dessa specialister kan hjälpa kunden att hitta exakt rätt olja till sina maskiner, oavsett fabrikat och modell. Det är en stor fördel för kunden att kunna lösa det med ett besök hos en återförsäljare, säger Sebastian Norman.
Varumärket Agrol ingår i Lantmännen Aspen Group och är marknadsledande inom smörjmedel för det svenska lantbruket. Tack vare det långa samarbetet med Swecon är kunskapen lika hög vad gäller entreprenadbranschen.
– Att välja rätt olja till sina entreprenadmaskiner är oerhört viktigt då det ger färre driftstopp, minskad bränsleförbrukning och ökad livslängd på maskinerna. Det är då vi på Swecon som ett Agrol Service Center spelar en viktig roll för våra kunder. Vi har garanterat rätt produkter tack vare det långa samarbetet med Agrol, där vi fått djup kunskap om smörjmedel, säger Jonas Andersson, produktägare servicemarknad på Swecon.
När maskinerna utvecklas och ställer nya krav på smörjmedel så är Agrol inte sena att uppdatera produkterna och rekommendationerna. På så sätt kan Swecon säkerställa att kundens val av olja motsvarar alla aktuella krav, vilket får maskinerna att presentera bättre och hålla längre.
– En stor fördel för våra kunder är att vi finns över hela Sverige med samma kunskap och utbud, vilket gör att kunderna kan känna sig trygga var de än befinner sig, avslutar Andersson.
Vad är Agrol Service Center?
Det är en nytt arbetssätt och en service som finns på de lokala Sweconanläggningarna. Där får kunden svar på alla sina oljefrågor, personlig rådgivning om smörjmedel och tydlig hjälp med att välja rätt produkter. Här utförs även oljebyten och all annan typ av service som kan behövas för en maskinpark. Så här fungerar det:
- Agrol har specialutbildat och specialutrustat Swecons personal.
- Swecon kan nu hjälpa kunden att välja helt rätt smörjprodukter för just sina applikationer.
- Med rätt smörjmedel undviks driftstopp, samtidigt som kundens maskiner håller längre.
- Swecon utför oljebyten med Agrols produkter om kunden önskar det.